Zmínit je třeba zejména zábradlí (eventuálně oplocení) u komunikací, přístřešky a označníky zastávek veřejné dopravy městské i dálkové.
Zábradlí musí mít horní a spodní část pevnou, spodek zábradlí ve výši 0,1 až 0,25 m tvoří zarážku pro slepeckou hůl, běžné dvoutrubkové zábradlí musí být takto upraveno. Samozřejmostí je u zábradlí barevný kontrast. U výstupů z podchodů, na stanovištích autobusů a podobných místech je třeba pamatovat na možné umístění informací v Braillově bodovém písmu na madlo.
Řešení a umístění přístřešků musí zachovávat minimální průchozí šíři 0,9 m u přirozených vodicích linií (stěny domů, obrubníky trávníku, zábradlí apod.), velké prosklené stěny musejí být opatřeny kontrastním pruhem. Umístění přístřešků by také nemělo nevidomého nutit k složitému a pro něj psychicky i fyzicky namáhavému obcházení.
U označníků a zastávkových sloupků je třeba vhodným písmem, jeho barevným kontrastem i umístěním zajistit dobrou čitelnost všech informací pro slabozraké. Pro nevidomé je třeba umístit na vhodném místě destičku s informacemi v Braillově bodovém písmu.
Zmíněny jsou oba základní druhy značení, vodorovné i svislé, požadavky na umisťování se týkají i informačně orientačního značení na chodnících a plochách.
Při umisťování svislého dopravního i informačně orientačního značení je třeba respektovat volný průchod v šíři 0,9 m u přirozených vodicích linií - zídek, stěn domů apod.
Jediným prvkem pro zrakově postižené umísťovaným do vozovky jsou vodicí pásy přechodu prováděné při vodorovném dopravním značení. Tyto pásy navazují na signální pásy na chodníku, zřizují se na vybraných typech přechodů (šikmé, vedené z oblouku, dlouhé) a zpřesňují hmatné vedení v složitějších situacích. Při zrušení přechodu a jeho značení musí být odstraněny i signální a varovné pásy na chodníku.
Vodicí pásy přechodu se provádějí běžnými technologiemi vodorovného značení a současně s ním.