SIGNÁLNÍ PÁSY NA OBOU STRANÁCH PŘECHODU MUSEJÍ SMĚROVĚ NAVAZOVAT. VAROVNÉ PÁSY JSOU UMÍSTĚNY V MÍSTĚ SNÍŽENÉHO OBRUBNÍKU CHODNÍKU (směrem do chodníku) A VYMEZUJÍ ŠÍŘKU PŘECHODU. HMATOVÝ KONTRAST MEZI RELIÉFNÍ DLAŽBOU PÁSU A ASFALTEM V JEHO OKOLÍ JE OPTIMÁLNÍ. POUŽITÁ TMAVÁ DLAŽBA PÁSU VYTVÁŘÍ I KONTRAST BAREVNÝ. OKRAJ PÁSU JE ZAROVNANÝ DÍKY POUŽITÍ RELIÉFNÍCH DLAŽDIC OBDÉLNÍKOVÉHO TVARU.
ŘEŠENÍ JE NEPOCHOPENÍM FUNKCE SIGNÁLNÍHO PÁSU PRO NEVIDOMÉ, KTERÝ MÁ VODICÍ FUNKCI. SIGNÁLNÍ PÁS NENÍ VEDEN ROVNOBĚŽNĚ S PRODLOUŽENOU OSOU PŘECHODU A PŘI CHŮZI NEVEDE NEVIDOMÉHO PO ZNAČENÍ PŘECHODU. NEVIDOMÝ, KTERÝ SLEDUJE SMĚR SIGNÁLNÍHO PÁSU, SE MŮŽE OCITNOUT UPROSTŘED KŘIŽOVATKY V NEBEZPEČNÉ SITUACI. HMATOVÝ I BAREVNÝ KONTRAST MEZI ČEDIČOVOU DLAŽBOU S VÝSTUPKY A BETONOVU ZÁMKOVOU DLAŽBOU JE MALÝ. Z TĚCHTO DŮVODŮ JE MOŽNOST POUŽITÍ ČEDIČOVÉ DLAŽBY MALÁ, PRAKTICKY JEN V KOMBINACI S ASFALTOVÝM POVRCHEM.
NA SNÍMKU JE SIGNÁLNÍ PÁS PROVEDENÝ U OZNAČNÍKU AUTOBUSOVÉ ZASTÁVKY MĚSTSKÉ DOPRAVY. SIGNÁLNÍ PÁS SE UMISŤUJE PŘED OZNAČNÍKEM VE VZDÁLENOSTI 0.5 m, U PRVNÍCH DVEŘÍ AUTOBUSU. PÁS MUSÍ BÝT UKONČEN 0,5 m OD HRANY CHODNÍKU TAK, ABY BYL DODRŽEN BEZPEČNOSTNÍ ODSTUP DLE NORMY. PRO SIGNÁLNÍ PÁS I OKOLNÍ DLAŽBU BYLY POUŽITY BETONOVÉ PRVKY S BAREVNÝM KONTRASTEM OPROTI OKOLÍ (dlažba je žlutá, hmatný pás červený), VĚTŠÍ BAREVNÝ KONTRAST (například tmavozelená a žlutá) BY BYL VÝHODNĚJŠÍ. VAROVNÝ PÁS SE U OZNAČNÍKU ZASTÁVKY NEZŘIZUJE, BYL BY PRO NEVIDOMÉHO MATOUCÍ.
NA SNÍMKU JE ZÁBRADLÍ NA TRAMVAJOVÉM OSTRŮVKU SOUBĚŽNÉM S KOMUNIKACÍ. ZARÁŽKA PRO SLEPECKOU HŮL MUSÍ BÝT VE VÝŠI 0,1 až 0,25 m NAD POCHOZÍ PLOCHOU. TUTO ZARÁŽKU V DANÉM PŘÍPADĚ TVOŘÍ TŘETÍ VODOROVNÁ TYČ ZÁBRADLÍ. BAREVNÝ KONTRAST JE OBVYKLÝ, NÁTĚR V ČERVENOBÍLÉ KOMBINACI. VELMI ČASTO I NOVĚ PROVÁDĚNÁ ZÁBRADLÍ (především u komunikací a ploch) VÝŠE UVEDENOU PODMÍNKU STAVEBNÍHO ZÁKONA A JEHO PROVÁDĚCÍ VYHLÁŠKY NESPLŇUJÍ. NA FOTOGRAFII JE VIDĚT I VHODNÉ ŘEŠENÍ PŘÍSTŘEŠKU, ZEJMÉNA LAVIČEK A BOČNÍCH STĚN.