Jsou velice důležité, zejména v dopravě. Proto jsou zde zmíněny jak dopravní stavby, tak i dopravní prostředky. Při dnešním stavu znalostí a možných technických řešeních musí být samozřejmostí vybavování všech vizuálních informačních systémů hlasovými výstupy pro nevidomé a slabozraké. Například systém akustických informací vně i uvnitř vozidel je připojen na standardní sběrnici řídících počítačů vozidel a je tedy pouze jednou z periferií!!! Mimořádně důležitým prvkem je časté doplnění základního vyhrazeného tónu o hlasovou frázi upřesňující nevidomému celkovou orientační situaci. Zvláštním případem akustických informací je signalizace chodu eskalátorů, která je dnes již běžná např. v pražském metru. Tato informace je u výstupních eskalátorů na povrch doplněna i o hlasovou frázi popisující situaci okolí výstupu včetně řešení návazné dopravy.
Vyhrazené tóny:
Rychlé tikání | akustické zelená na přechodu |
Pomalé tikání | akustická červená na přechodu či železničním přejezdu |
Tón "ÍÁ" | navádění k objektům, vstupům do budov apod. |
Tón "BRLM" | navádění ke schodištím, do podchodů |
Tón "GONG" | eskalátory, pohyblivé chodníky |
Nepřerušovaný tón | vstup na cyklistickou stezku u přechodu |
Konkrétní řešení akustických informací je systémovou záležitostí, která většinou navazuje na hmatné úpravy a celkovou orientační situaci. Návrh funkce, umístění a konkrétního tónu a případně i fráze musí být určen odborníkem pro samostatný pohyb a orientaci nevidomých a slabozrakých.