Při umisťování svislého dopravního i informačně orientačního značení je třeba respektovat volný průchod v šíři 1,5 m u přirozených vodicích linií - zídek, stěn domů apod. Výjimečně, v odůvodněných případech může být tato hodnota snížena, nejméně však na 0,9 m.
Svislé dopravní značení je neodůvodněně příliš blízko přirozené vodicí linie (zídka na mostě). Umístění vyvolává zbytečně nutnost identifikace překážky a jejího obcházení.
Svislé dopravní značení je neodůvodněně příliš blízko přirozené vodicí linie (stěna domu). Umístění vyvolává zbytečně nutnost identifikace překážky a jejího obcházení.
Při pohybu po pěších komunikacích se nevidomý a slabozraký setkává se dvěma druhy překážek, trvalými a dočasnými. K trvalým překážkám patří například sloupy veřejného osvětlení, sloupy trakčního vedení, telefonní hovorny, skříně řadičů křižovatek, skříně zapínacích bodů veřejného osvětlení apod., zvláštními případy jsou reklamní stojany a vitríny. Dočasnými překážkami jsou najčastěji výkopy a skládky stavebního materiálu.
Obecné platí u překážek zejména jejich neumisťování na vodicích liniích, hmatné vyznačení půdorysu překážky zarážkou pro slepeckou hůl a vizuálně kontrastní označení překážky.
Při správném zajištění výkopů a zařízení stavenišť na veřejně přístupných komunikacích a plochách je třeba dbát jak na hmatné vyznačení (zarážka pro slepeckou hůl ve výši 0,1 až 0,25 m, zábrana ve výši 1,1 m), tak i na dostatečný barevný kontrast.
Překážka (telefonní hovorna) je umístěna na přirozené vodicí linii (obrubník trávníku). Telefonní polobox v popředí nemá vyznačený půdorys zarážkou pro slepeckou hůl. Výše zarážky je min. 0,1 m. Podobné chyby bývají často i u reklamních stojanů a vitrin.
Nezajištěný výkop na veřejné komunikaci. Jedná se o vážnou, velmi nebezpečnou chybu.