Pro správnou funkci signálního pásu je nejdůležitější jeho směrové vedení a také správná šířka. Ta je 0,8 až 1 m a odchylky od tohoto rozměru jsou dány jen stavební tolerancí. Přes jednoznačnou šíři pásu nezaměnitelně poznává nevidomý i funkci pásu. Signální pás nevidomého směrově vede, musí být vždy veden ve směru přecházení vozovky. Změny směru signálního pásu musí být výjimečné a provádí se přednostně v pravém úhlu. Signální pásy musejí být vždy ukončeny u přirozené vodici linie, kterou je nejčastěji stěna domu nebo obrubník trávníku. Zcela výjimečné a ojedinělé je ukončení signálního pásu u umělé vodicí linie. Jsou-li na vybraných typech přechodů zřizovány ve vozovce vodicí pásy přechodu, musejí tyto navazovat na signální pásy na chodníku. Do signálních pásů se umisťují sloupky se světelnou a akustickou signalizací pro chodce. Zcela výjimečně lze připustit umístění sloupků mimo signální pás, vždy ale v jeho těsné blízkosti (dosahu nevidomého pohybujícího se holí po signálním pásu).
Signální pás není veden ve směru přecházení, vede nevidomého mimo značení přechodu doprostřed křižovatky. Jedná se o velmi závažnou, životu nebezpečnou chybu.
Neodůvodněná změna směru signálního pásu. Nevidomý musí složitě a zbytečně měnit směr chůze a může být dezorientován. Jedná se o vážnou a častou chybu.
Signální pás není ukončen u přirozené vodicí linie (v daném případě u obrubníku trávníku). Nevidomý se nemůže na rozsáhlé ploše dobře orientovat a může zcela změnit směr své chůze. Jde o vážnou chybu.
Signální pás je ukončen u obrubníku chodníku směrem do vozovky parkoviště. Obrubník chodníku směrem do vozovky nikdy není z bezpečnostních důvodů vodicí linií! Jde o velmi závažnou chybu.